Antal Besökare

lördag 12 maj 2012

"War Horse" - London

Igår såg jag pjäsen "War Horse" på New London Theatre. Den har väl fått alla priser en pjäs kan få och den flyttades från National Theatre och spelar nu i West End för tredje året i rad. Den spelar även på Broadway för utsålda hus - och det förstår man. Det är oerhört välgjort och makalöst iscensatt med alla dessa dockskötare som får hästarna att bli levande. Ögonblicket när den lilla ponnyn växt upp och blir en fullvuxen häst är teatermagi när den är som bäst. Jag tror att då står håret rakt upp på armarna och i nacken på alla som sitter i teatern. De utnyttjar verkligen hela scenens kapacitet. Historien är lite trögare dock...jag blir inte så gripen. (Det blev jag inte av filmen heller) Det känns som om man konstruerat fram situationerna som ska vara tår-framkallande redan i boken. Visst är det en bra story, men som sagt - lite för beräknande för att jag ska känna nåt med hjärtat. Men visuellt - bländande bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar