Antal Besökare

torsdag 31 maj 2012

Jan Malmsjö 80 år

Grattis Jan Malmsjö på 80-årsdagen (den 30 maj 2012). Här firas han på Dramatens stora scen direkt efter föreställningen "Fanny & Alexander". Det har varit en dröm att få jobba så mycket med dig som jag har gjort. Den stora showen "I Grevens Tid" på Hamburger Börs 1987 - som räknas som det bästa du någonsin gjort (och fick 5 plus i Aftonbladet!!!), succén Tält-turnén med After Dark 1990 och sen vår-säsongen med samma show fast ombearbetad till en akt på Hamburger Börs, turnen med dina söner "Malmsjö Malmsjö Malmsjö" och alla otaliga tv-framträdanden vi skapat tillsammans. Jag är kanske mest stolt över att du sjungit min text till Charles Aznavour's "SHE" i tv-programmet "Lill-Babs 50 år på scen" som fick henne att ta fram ett helt lakan för att torka tårarna. Jag har känt ett fint stöd från både dig och Marie genom åren och jag älskar att ha er i salongen när jag haft premiär på olika föreställningar jag gjort. Än är det inte över - jag har ett par ess kvar i rockärmen för dig Jan!!! Men nu - njut av födelsedagen och allt firande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar