Antal Besökare

lördag 12 maj 2012

"GHOST - the musical" London

Jag har precis varit och sett "GHOST - the musical" i London. Hade inte tänkt se den, utan avfärdade den som ännu en i raden av blaskiga, snabbt gjorda versioner av 80-talsfilmer såsom "Flashdance" och "Dirty Dancing" (även om den i Sverige faktiskt ska vara bra) Men jag blev rekommenderad av kompisar som sett den precis i New York. Så min sista kväll här i stan fick bli "GHOST". Mina förväntningar på musiken infriades, då det inte fanns speciellt mycket till bra låtar där - förutom gamla "Unchained Melody" - men iscensättningen var fiffig och ghost-effekterna suveräna. Alla sekvenser ombord på tunnelbanetåget var makalöst bra gjorda. Det blixtrade till i ett par shownummer och föreställningens comic relief - den svarta spåkäringen (som gjordes av Whoopi Goldberg i filmen) hade ett par riktigt bra scener. Lite för mycket LED-väggar som åkte och for hela tiden för min smak. Man börjar redan bli trött på dem trots att man i denna musical använde dem på det skickligaste sätt jag hittills sett. Ingen musikal som går till världshistorien, men en ganska trevlig kväll trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar