Antal Besökare

lördag 19 maj 2012

Favorit i repris: Cheryl Ladd "Tropical Nights"

Dagens Favorit i repris kommer från mina egna VHS-samlingar. Jag laddade upp klippet på YouTube och la ut det på Facebook som Dagens Dans-Video den 19 maj förra året. Återigen är detta en tv-special som jag förmodligen sett 100-tals gånger. Den sändes i svensk tv 1980 och jag skaffade videobandspelare 1978 så alla tv-specials från och med då har jag fortfarande kvar. Det fanns inte så mycket showprogram på tv - så man var inte bortskämd med den varan. Här är det Cheryl Ladd (från tv-serien "Charlies Angels") som fick dansa med Ben Vereen och klä sig i Bob Mackie-kostymer. Hon är kanske inte den mest talangfulla showartisten men numret är välgjort och typiskt för sin tid. Låten kommer från (vad jag vet i alla fall) en platta med Liza Minnelli där den är titelspåret - men här har man lagt till en liten "story" som halv-rappas fram. Kanske är det nostalgins skimmer som gör att jag nånstans fortfarande tycker att det här är bra. Och jag kanske är tjatig - men jag saknar dessa tv-specials.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar