Antal Besökare

söndag 27 maj 2012

Favorit i repris: Iris Chacon "Muchacho Barrigón"

Dagens Favorit i repris la jag upp som Dagens Dans-Video på Facebook för exakt ett år sen, den 27  maj 2011. Jag gillar ju sånt här. Det är kitsch. Det är over-the-top. Det är den stora puertoricanska stjärnan Iris Chacon, som blev väl mest känd för sin rumpa kan jag gissa. För den vill hon skaka och svänga fram i tid och otid. Och visst blir det lite jobbigt med någon som hela tiden ska dansa i bikini. Och högklackat. Som om det var helt naturligt. Detta måste vara hämtat ur någon av de två filmer hon gjorde. Annars hade hon en tv-show i veckan i över 10 år. Hon uppträdde även mycket i USA för en spansktalande publik, både live och i TV. Kanske beror min fascination över detta på att jag bodde i Spanien i över 6 år och såg mycket av den här sortens shower på tv. Men det är fascinerande hur dom tänkt att det ska vara sexigt och läckert, men det blir inte riktigt så. Ofrivillig komik. Eller så är det fascinerande för att det är så dåligt. Och då blir det bra underhållning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar