Antal Besökare

fredag 4 maj 2012

Favorit i repris - "Hundreds of girls"

Dagens Favorit i repris låg uppe som Dagens Dans-Video den 4 maj förra året. Den kommer från mina privata VHS-samlingar. En inspelning från spansk tv när jag bodde där mellan 86-92. "Happy Birthday Hollywood" hette programmet och var en hyllning till filmstadens 100-årsjubileum. En jätteshow på en stor scen inför publik gjorde man hisnande shownummer med en miljon artister. ALLA är med. Här är en hyllning till koreografen Busby Berkeley som var innovatör och nyskapande inom filmkonsten med alla sina spektakulära nummer, som med militärisk precision och 100-tals tjejer upphävde alla lagar om hur man gör film. Nya vinklar och nyskapande teknik. Sången "Hundreds of girls" kommer från musicalen "Mack & Mable" och passar verkligen in här. Bara logistiken att få ihop alla dessa sit-com och tv-serie-kända kvinnor på en och samma gång till repetitioner och klädprovningar....puh....Imponerande. Och sen kommer det stora showryset när han säger: "Jag sa inte 30 tjejer......Jag sa inte 50 tjejer....Jag sa hundratals tjejer......så GE MIG HUNDRATALS TJEJER".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar