Antal Besökare

söndag 27 maj 2012

Dagens Dans-Video: Eurovision Stockholm 2000

Dagens Dans-Video blir en hyllning till Eurovision Sverige. Så här såg det ut för 12 år sedan när vi senast anordnade Eurovision år 2000. Här är mellanakten som bestod av ett långt filmcollage med musik över gränserna innan scenen tar över med Bounce och Strängnäs Drum Corps. Kostymer av Pontus Djanaieff. Det här var också första gången Eurovision blev riktigt modern, första gången med LED-väggar och två programledare som var moderna, avspända och hade bra manus. Det året gjorde jag den berömda mellanakten på GöteborgsOperan med alla 10 schlagerartisterna - och sen regisserade jag Eurovision (men inte mellanakten). Ska bli spännande att få Eurovision till Sverige igen. Grattis Loreen.

3 kommentarer:

  1. Hej.

    Kan du hjälpa mig med namnen på dansarna, två tjejer och en kille som dansade i mellanakten?

    Tack på förhand,
    Björn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Björn,
      jag är lite osäker på vem du menar, det var väldigt många dansare i mellanakten. De flesta var från dansgruppen Bounce, men de hade tagit in förstärkning med extradansare - men om du anger var i videon du ser två tjejer och en kille så ska jag försöka hjälpa dig.
      Hans

      Radera
  2. Hej Hans.

    Jag kanske blandar ihop mellanakterna, men dansarna jag tänker på är mest framträdande under introt (Säg det med en sång) och Lasse Berghagens sång "Min kärlekssång till dig" som följer därpå. Från vänster till höger i bild var det en blond kvinna, en man och en mörkhårig kvinna dansar bakom honom. Jag tycker att de gjorde det så bra att det skulle vara kul att veta vilka det var.

    Med vänlig hälsning,
    Björn

    SvaraRadera