Antal Besökare

tisdag 8 maj 2012

Favorit i repris: Libertango -"The Tango Lesson"

Dagens Favorit i repris la jag upp som Dagens Dans-Video på Facebook den 8 maj förra året. Det är det fantastiska slutnumret ur Sally Potter's film "The Tango Lesson" där regissörskan själv undersöker argentinsk tango och tar lektioner och till sist får dansa till Piazzola's ljuvliga "Libertango" med tre av världens bästa tangodansörer, bl.a Pablo Verón. Jag gillar hela filmen, och älskar hur de har filmat just det här avsnittet, men kan inte låta bli att tänka mig någon annan än Sally som dansar. Då hade det varit mind-blowing. Jag unnar naturligtvis Sally upplevelsen och jag förstår hennes passion och vilken lycka det måste vara att få utföra detta med killarna. Great Stuff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar