Antal Besökare

torsdag 17 maj 2012

R.I.P Donna Summer

En av mina allra största favoritsångerskor har gått bort. Donna Summer blev 63 år. Hon står för så mycket i mitt liv. Hon är soundtracket till mina unga år. Mina tonår på disco. Balettakademiens första intagningsdag när Charles Moore satte på "Love to love you baby" som uppvärmning och vi 6 elever från Umeå trodde vi hamnat i syndens näste. (Då var låten bannlyst på radio). Donna och hennes producenter skapade evighetslåtarna som sträckte sig över en hel LP-sida. Ibland över ett helt dubbel-album; "MacArthur Park" kan jag lyssna på hur många gånger som helst. Man trodde heller inte sina öron första gången "I Feel Love" dök upp. Ett nytt sound som ingen hört förut. Och så hennes stål-röst uppe på det...... Rest In Peace dear Donna. I Love You.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar