Antal Besökare

lördag 3 juli 2021

"We Will Find It" Zoï Tatopoulos & Sean Lew

Dagens Dans-Video skulle egentligen ägna sig helt åt Favoriter i Repris hela juli, men idag måste jag göra ett undantag. Jag ramlade över den här videon för några dagar sedan och den är för bra, för outstanding för att inte ta med nu nu nu. Den kan inte vänta till augusti. Det här är nåt av det häftigaste, det mest våldsamma, attackerande, fascinerande och fräckaste jag sett på länge. Vilken koreografi, vilket kamera-arbete. Det känns futuristiskt, det känns skrämmande, det känns lite som "The Living Dead" på speed. Suveränt dansat med full styrka - eller orkanstyrka skulle jag säga. De är så tekniska och briljanta och gör så många sjuka saker. Bara springet i början - eller killen med alla piruetter och effekten som gör att armarna känns animerade.... Jag kan inte sluta titta. Hela konceptet är påhittat, regisserat och koreograferat av Zoï Tatopoulos och Sean Lew har förutom medverkan som dansare varit biträdande regissör. Övernaturliga Jaxon Willard briljerar med sin teknik och vi ser Gavin Morales (som ni kanske sett tidigare här som bländande bra pojkdansare när han var yngre). Ja, jag skulle vilja räkna upp de alla. Men jag slutar skriva och ber dig titta istället. Och titta en gång till, för det måste man nästan. Jag tycker det här flyttar fram dansen 20 år framåt i tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar