Antal Besökare

söndag 25 juli 2021

Favorit i Repris: "Gone About That Girl" från "Les Girls"

Dagens Dans-Video är en Favorit i Repris som jag lade upp 6 augusti 2012 på min blogg. Då var jag helt överväldigad att jag hade fått ihop hela 145 dans-videos till bloggen. Jag trodde att jag max skulle hitta 200 nånting. Nu är det lite över 9 år sedan och jag har under alla år lagt upp en ny dansvideo här VARJE DAG så nu hittar ni lite över 3.700 fantastiska dans & show-videos här. Det här klippet kommer från musicalfilmen "Les Girls" från 1957. En läcker liten pralin till musicalfilm med en Gene Kelly i högform och de tre damerna som utgör "Les Girls"; Mitzi Gaynor, Kay Kendall och Taina Elg. Många bra show och dans-nummer, vem hade trott nåt annat när Gene är inblandad. Här ett nummer med Gene och Mitzi som utspelar sig på en bar, där det kommer ett motorcykelgäng - lite som Marlon Brando i "The Wild One" (som kom 1953 och blev hans stora genombrott). Ett snyggt och fräckt pas-de-deux mellan Gene och Mitzi utbryter. Gillar den här stilen med tecknad dekor och snygg theatrical jazz dance koreografi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar