Antal Besökare

torsdag 22 juli 2021

Favorit i Repris: Christpher Walken "Let's Misbehave"

Dagens Dans-Video är en Favorit i Repris som jag lade upp på min blogg den 27 april 2012. Den hade då nummer 43. Då hade jag alltså lyckats lägga upp hela 43 dans-videos på bloggen. Nu har det gått över 9 år och jag är uppe i över 3.700 dans & show-videos. Helt otroligt. Jag trodde att jag max skulle få ihop ett par hundra. Men det kommer mer och mer hela tiden. I dag handlar det om en av mina absoluta favorit-filmer: "Pennies from heaven" från 1981. Det var egentligen en engelsk tv-serie med samma namn; en mörk historia från 30-talets amerika - mitt under depressionen. För att fly från verkligheten så drömde folk sig bort i sång, musik och dans. Bokstavligen. På bio var det bara verklighetsflykt med dessa stora musikalfilmer med hundratals dansare i lyxiga kläder och miljöer. Filmversionen i USA hade Steve Martin och Bernadette Peters i huvudrollerna och det blev tyvärr en flopp på biograferna, men en kultfilm som har växt och växt under åren som gått och det är fantastiska storslagna shownummer som presenteras. Titta bara på Christopher Walken som kommer få dig att tappa hakan, när han bränner av "Let's Misbehave" på en bardisk. Vem kunde ana att han var en sån showman? Steppar som en gud. Det här är världsklass. LOVE IT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar