Antal Besökare

fredag 9 juli 2021

Favorit i Repris: Now Add A Dancer

Dagens Dans-Video är en Favorit i Repris från 2015 då jag lade upp klippet för första gången. Det här är dansaren Dominic Sandoval eller D-Trix som han också kallas. Han tävlade i "So You THink You Can Dance" 3:e säsongen och kom på 8:e plats. Sen vann han tredje säsongen av "America's Best Dance Crew" med sin grupp Quest Crew. Några år senare började han producera roliga, fräcka, annorlunda videos och hans YouTube-kanal blev snabbt stor. Han gjorde bl.a den här serien "Now Add A Dancer" där han tog vardagliga händelser och visade upp dom ur en dansares perspektiv med mycket humor och finurlighet. Serien blev bättre och bättre och fick fler och fler följare, men han "sålde ut" sig och tog in sponsorer och då blev det så mycket produktplaceringar och fansen försvann och D-Trix slutade helt att göra videos. Det var längesedan jag såg något med honom, och jag kan sakna hans uppfinningsrikedom och dansglädje. Jag älskade den här serien. Jag tror att det blev över 10 eller 12 videos i serien "Now Add A Dancer" förutom alla hans andra serier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar