Antal Besökare

lördag 31 juli 2021

Favorit i Repris: "Blackbird" So You Think You Can Dance Australia

Dagens Dans-Video har haft "Favoriter i Repris" hela juli månad och i dag blir det den sista reprisen. Då har jag valt ett av mina absoluta favoritnummer. Den här koreografin gjorde Kelley Abbey till de tävlande i "So You Think You Can Dance - Australia" 2008. Hon gjorde en väldigt Fosse-inspirerad koreografi till Beatles "Blackbird" som här sjungs av Dione Farris. Det är så snyggt och så fenomenalt koreograferat att jag tror att t.o.m Bob själv skulle ha berömt Kelley. Nästan obegripligt att gruppen bara haft några dagar på sig att lära sig detta. Det är så tajt och så samdansat och dessutom har de jobbat mycket med stil. Det var Bob Fosse's grej. Det handlade om stil. Alla kan göra steg. Men inte alla kan göra steg med stil. Eller förstå vad det är dom ska utföra. Den här gruppen gör det så bra. Jag älskar det här och önskar att jag nån dag skulle kunna åstadkomma nåt som ens var i närheten av detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar