Antal Besökare

tisdag 21 juli 2020

Shirley MacLaine Royal Variety Performance 1977

Dagens Dans-Video är en riktig raritet. Jag skaffade VHS-bandspelare 1976 och jag tror att spelade in den här showen på mitt andra band. Jag har tidigare lagt upp två delar ur numret på min blogg och eftersom jag lade upp det via YouTube så fick jag följare från hela världen som sökte just på Shirley MacLaine. Då fanns inte det här numret att se någon annanstans. Det lade grunden för mina fans - de flesta finns i USA, Tyskland och Sydamerika. (Jag har lagt upp väldigt mycket med latinska artister). Här var Shirley MacLaine på höjden av sitt artisteri och den bästa showartist man kunde se. Allt var proffsigt, smart, snyggt, tajt, rätt...Klassisk showkoreografi, men den satt som en smäck. Shirley kunde både vara gripande och rolig och smart och flashig. Jag gillar hur hela setet hänger ihop. Hon var en lysande entertainer som påverkade massor av artister som kom efter henne. Det här är showbiz-historia som måste ses...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar