Antal Besökare

lördag 11 juli 2020

Repris: Tom Jones "Treat Her Right"

Dagens Dans-Video är även idag en repris från tidernas begynnelse. Alltså, tiderna då jag började med min blogg för lite mer än 9 år sedan. Först var det bara en kul grej, när man skickade videos mellan kompisarna - det tog fart och jag började lägga ut dem på Facebook och så småningom flyttade jag över till en blogg så alla videos kunde vara samlade i ett enda stort arkiv. Några år senare låg det så många videoklipp på min blogg, och jag hade besök från hela världen som kollade, mailade, tipsade och gillade vad de såg. I den vevan blev min blogg också utnämnd till Världens Största Arkiv med Dans & Show-Videos och det stämmer. Här finns över 3300 olika dans & show-videos, i alla genrer. Nåt för alla smaker. Men Bara Det Bästa Med De Bästa. Idag är det repris på ett klipp ur "Tom Jones Show" som gick i engelsk tv (och även svensk) på 70-talet. Tom var superstor som artist och gjorde en show som idag känns väldigt kitschig. Stora show och dansnummer, gästartister - men det slutade alltid med att Tom sjöng massa låtar själv på en stor glasscen med orkester bakom sig och två stora läktare med bara kvinnlig publik. Om du har bra syn kanske du upptäcker en enda man som sitter i publiken. Måste vara nån form av vakt eller tv-personal som höll koll på att kvinnorna inte blev skogstokiga. Jag tror aldrig jag har sett en artist som dansar som Tom gör. Han släpper verkligen loss allt. Kan du föreställa dig Per Gessle, Tomas Ledin, Orup eller någon manlig utländsk artist som skulle våga spela ut hela den här sexiga grejen. Tom var och är unik. Och en magnifik röst. Jag älskar det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar