Antal Besökare

onsdag 29 juli 2020

Repris: "BomSickaBom"

Dagens Dans-Video är en repris på en video jag lade upp redan maj 2011 för första gången på bloggen. Det är ett dansnummer med barn från dåvarande Lasse Kühlers Dansskola som dansar till "Bom Sicka Bom" som inledning på Nationaldagsfirandet på Skansen 2007. Allt började på scenen, så åkte kranen över scentaket och mixades ihop med den här filmen som är tagen i en enda tagning nere i husen bakom Solliden. Den slutade med att barnen ropar: "nu kommer dom" och så mixade man över till kungaparet som anlände i häst och vagn och barnen kom springande förbi vagnen och vinkade. Det hela kändes som det hängde ihop och jag tycker att numret blev väldigt charmigt (även fast jag gjort det själv). Jag minns att barnen hade svårt att förstå hur allt hängde ihop när vi repeterade i danssalen. Dom förstod inte var väggar eller gärdsgårdarna var, men allt löste sig när vi kom på plats. Det här är också en av de videos jag lagt upp på YouTube som har mest visningar 184.080 stycken just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar