Antal Besökare

fredag 10 juli 2020

Repris: Chita Rivera "Pretty For Me"

Dagens Dans-Video är en repris av en video som jag lade upp här när jag började med bloggen. Kanske den tionde videon som såg sitt ljus här. Det är också den här typen av dansvideos som jag skickade ut till mina vänner och vi kommenterade och hade oss. Sen blev det mer och mer populärt, så jag började lägga ut dem på Facebook och sen till slut startade jag bloggen så alla videos kunde finnas samlade så man slapp scrolla igenom halva Facebook för att hitta dem. I början trodde jag att jag max skulle få ihop ett par hundra videos, och nu är vi här med över 3.300 videos på bloggen. Skulle du titta på dem alla i följd - utan paus - skulle du behöva hålla på i över ett år, utan break. Så det är VÄLDIGT mycket dans & show du kan hitta här. Hursomhelst - det här är ett mycket märkligt nummer. Ljuvliga Chita Rivera - en av Broadway's största stjärnor - gör "Pretty For Me" med ett gäng manliga dansare. Här har kostymören gått berserk och klätt ut dem till alla gay stereotyper som finns. Detta tillsammans med koreografin gör hela numret väldigt motsägelsefullt. De ska verka coola, men idag läser vi nåt annat. Det är det som gör att jag älskar såna här nummer!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar