Antal Besökare

torsdag 9 juli 2020

Repris: Raquel Welch "Space Dance"

Dagens Dans-Video kommer nu under juli att göra som många tv-kanaler gör; visa repriser. Det finns så många dans-videos som många missar här på bloggen, för man bläddrar inte så ofta i arkivet. Så jag kommer att lyfta fram vissa videos som betytt mycket för att den här bloggen överhuvudtaget finns. Som det här: när sexbomben Raquel Welch gör en hel tv-special 1970 och dansar, sjunger och gör sketcher. Här är det något så märkligt som "Space Dance" inspelat på 'Ruta de Amistad' som byggdes för Olympiska Spelen i Mexico City 1968 - så det här var häftiga skulpturer på den tiden. Dansar gör dom till en spejsad version av "Also Sprach Zarathustra" med Cecil Holmes Soulful Sounds - och koreografin kommer ni aldrig att glömma nu när ni sett den. David Winters heter koreografen och var en väldigt populär koreograf i amerikansk tv på 70-talet. Men det var just den här typen av dansvideos som jag i början skickade till mina vänner och sen blev det så populärt så jag la ut dem på Facebook och sen samlade jag alla på en plats och började med min blogg. Jag trodde att jag max skulle kunna hitta ett par hundra videos - och nu sitter vi här - 9 år senare med över 3300 videos och det blir bara fler och fler. Superkul. Därför blir jag lite nostalgisk när jag ser denna. Jag kommer alltid att älska ambitionen där dom tror att dom gör nåt sexigt, fräckt och vågat - och istället blir det ofrivillig komik. Det är en fantastisk känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar