Antal Besökare

söndag 12 juli 2020

Repris: Olga Breeskin "He's a dream"

Dagens Dans-Video fortsätter att botanisera bland de första videos som gjorde att jag startade den här bloggen. Det började med att jag skickade videos mellan mina vänner, sen la jag dem på Facebook och nåt år senare startade jag bloggen för att kunna samla alla videos på ett och samma ställe. Nu har bloggen växt och blivit gigantisk - och har över 3300 videoklipp med den bästa dans som går att uppbringa. Och ibland den gräsligaste - som här. Jag bodde i Spanien i 6 år och man lär sig att underhållning kan se ut på en massa olika sätt. Dom är ju fortfarande rätt sexistiga och kvinnliga artister uppträder ofta väldigt avklädda och porrar sig. Här har ni Olga Breeskin - en av Mexico's största kvinnliga stjärnor på 70- och 80-talet. Hon hade egna tv-shower och uppträdde live på olika galor. Och vad jag förstår så var hon enormt uppskattad. Undrar för vad? Stora bröst? Stort hår? Halvnaken hela tiden? För sjunga kan hon inte, och inte dansa heller - men det var det hon gjorde. (I och för sig så sjunger hon med OVANPÅ originalet här!!!!!) Jo, hon kunde spela fiol också. Man sitter bara och gapar över detta. Men det är inget skämt. Det här var en stjärna i full fart i Mexikansk tv 1984.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar