Antal Besökare

måndag 7 september 2020

Karla Garcia "Body Language"

Dagens Dans-Video är ett kort klipp filmat på Broadway Dance Center där en av mina favoritkoreografer undervisar; Karla Garcia. Kommer egentligen från Oxon Hill i Maryland. När hon var 20 debuterade hon på Broadway i "Hot Feet" en dansmusikal av Maurice Hines. Hon har medverkat i flera Broadway-musicaler och var med i säsong 5 av "So You Think You Can Dance". Hon började koreografera och har gjort massor med tv och scenshower. Jag älskar hennes ljuvliga jazziga old-school-stil, som hon lyckas göra ny och fräsch hela tiden. Hon har otroligt skönt flow i sina koreografier, och kan vara sexig utan att ta till commercial-dansens alla tråkiga grepp där man hela tiden försöker efterlikna strippor och porriga rörelser. Här dansar hon med två tjejkompisar till Queen's "Body Language". Supersnyggt tycker jag. Och kolla in hennes fantastiska "The Spot" - en av de coolaste dansvideos jag vet som jag haft med här på bloggen flera gånger:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar