Antal Besökare

torsdag 3 september 2020

"Heatwave" from "Holiday Inn" 2018

Dagens Dans-Video är ett klipp ur den 'NYA' Irving Berlin-musikalen "Holiday Inn" som sattes upp för lite över 4 år sedan. Här har man gjort en klassisk feel-good-musical som känns som om den är skriven på 50-talet nångång - men man har skapat en helt ny historia och vävt den runt klassiska Irving Berlin-låtar. Han är nog den Broadway-kompositör som skrivit mest musik någonsin. Jag såg musikalen igår på nätet (en bra grej som pandemin orsakat - det finns fler föreställningar som är bra filmade att se, bl.a på filmedonstage.com där man kan betala för att streama olika stora musikaler). Det är en kvickt berättad, charmig och rolig musikal. Jag hade förväntat mig en ganska dammig historia - men den lyckades charma mig med sin enkla, smarta, snabba humor och otroligt bra iscensatt. Inte en död sekund. Koreografen Denis Jones har gjort snygga och underhållande showstoppernummer. Här ser ni Corbin Bleu och Megan Sikora i "Heatwave" och jag slänger in en extra video med massor med klipp ur föreställningen när de repade den. Gillade ni "Singin' in the rain" på Oscarsteatern? Då kommer ni att gilla "Holiday Inn". Samma naiva, charmiga story och storslagna maffiga shownummer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar