Antal Besökare

tisdag 1 september 2020

Cher "Disco Inferno"

Dagens Dans-Video är ett klipp ur Cher's tv-special från 1978 "Cher and other fantasies" - en show som var en av de första jag spelade in på min VHS-bandspelare. Och som jag nästan nötte ut. På den tiden fanns det inte så mycket show att se. TV visade kanske en show i halvåret och det fanns inga köp-videos eller YouTube att tillgå. Så man fick se sina inspelade klipp om och om igen istället. Den här showen kom 1978 - mitt när disco var som störst och "Saturday Night Fever" var ett fenomen som knappt går att förstå idag. Den här showen betydde väldigt mycket för mig och påverkade mig ordentligt. Idag kan jag mer se den med ett leende. Det var en snygg och påkostad tv-special och Cher gör allt rätt. Joe Layton står som koreograf för showen, men jag gissar att hans assistent Damita Jo Freeman gjort stora delar av det här disco-numret. Jag minns henne från de klasser jag tog i Los Angeles runt den här tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar