Antal Besökare

torsdag 31 mars 2022

TIO ÅR hos MrShowBizMan - "The Web of Love"

Nu har det gått tio år och två dagar sedan jag började lägga upp Dagens Dans-Videos här på bloggen. Den 29 mars 2012 kom den första och nu är vi på 31 mars 2022. Det tänkte jag fira med att lägga upp samma video jag lade upp då: "Web of Love" med Joi Lansing. Det här var egentligen själva startskottet till min blogg. Jag började skicka roliga dansvideos till mina kompisar. Sen på Facebook där jag fick väldigt bra gensvar. Men det blev svårt att bläddra tillbaka och hitta alla roliga videos ju fler jag lade upp. Så jag startade den här bloggen - som växte och växte och blev till slut Världens Största Arkiv med Dans & Show-Videos. Nästan 4.000 videos har jag kommit upp till. (En del har blivit bortplockade på YouTube eller Vimeo så vissa länkar fungerar inte - men mestadelen av dessa videos ligger här) Det har blivit ett arkiv, en inspirationskälla, en godisbutik där man kan välja att titta på en varje dag, eller bläddra i arkivet och hitta massa nya favoriter. Jag har fått kontakt med så många människor, både live och folk som hör av sig - faktiskt från hela världen - som hittat min sida och mina videos, som ger feedback och förslag på nya videos. Den kontakten beror förmodligen på att jag har då och då lagt upp videos från mina privata arkiv. Jag skaffade VHS redan 1978 och spelade in ALLA shower och dansgrejer som gick på tv då. Många av dessa klipp har jag laddat upp på min blogg, och det är så många människor utomlands har hittat dem. T.ex mexikanska stjärnan Olga. Förmodligen är det bara jag som har dessa klipp kvar, och fansen till Olga skriver och ber om fler klipp. Det har varit kul och spännande och jag har lärt mig sååå mycket på kuppen. Jag har fått bli vänner med nya dansare, koreografer och dansstilar jag inte ens visste fanns. Även om bloggen började med kitschiga dansnummer som var töntiga, roliga och fåniga, så utvecklades det till att ta in bra dans. Och alla genrer. Bara det var bra så kunde det dyka upp ballroom, bollywood, musical, street, contemporary och balett. Nu tänker jag fundera på om jag ska fortsätta - eller låta det vara tio år av dansvideos - och bloggen finns kvar, men bara som ett arkiv. Det kommer inga nya videos. Jag känner att jag måste i alla fall ta en paus, så får jag se om jag fortsätter. Skriv gärna och kommentera vad ni tycker...

1 kommentar:

  1. Det är ett helt otroligt arbete du lagt ner och en gåva till eftervärlden.

    Bara att jag tänker denna kväll att jag vill hitta inspiration på manlig old school jazz, och direkt vänder mig hit.
    Lägg ut en video så fort du ser något nytt som berör dig?
    Tack oavsett.

    SvaraRadera