Antal Besökare

tisdag 22 mars 2022

Mama Cass - "The Look of Love" from "Carol Burnett Show"

Dagens Dans-Video är ett kul och kitschigt nummer med ingen mindre än Mama Cass (från "The Mamas & The Papas") när hon sjunger och dansar till "Look of Love" i Carol Burnett's Show som gick i amerikansk tv i många många år. Det här är från andra säsongen, typ 1968. Men det riktigt roliga med det här klippet är att här dansar Charles Moore, som varit lärare på Balettakademien i Stockholm i många många år, och vi är ett stort gäng dansare som har honom att tacka för mycket. Och han fyller år idag!!! Vill ni vara riktigt noga så ser ni Charles på nära håll vid 00.33 och 04.00. Så otroligt kul att se. Charles Moore var min danslärare när jag gick på Balettakademien. Jag älskade hans stil och den passade mej perfekt. Två år senare skadade han sig i foten och han frågade om jag ville bli hans assistent då han hade svårt att stödja på foten. Tillsammans med honom gjorde jag "LillBabs på Berns", "Jerry Williams" en tv-show i 6 avsnitt, "Nyårsrevyn" på Klarateatern i Stockholm PLUS att jag undervisade alla hans klasser. Jag var bara 19 år då, så det måste jag säga blev en rivstart karriären. Han hjälpte mig in i branschen där jag jobbat sen dess. Men med hans hjälp kom jag in kanske 5-6 år tidigare än om jag hade slitit själv. Så jag har Charles att tacka för så mycket. Så Grattis Charles och hoppas du får en fin födelsedag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar