Antal Besökare

måndag 14 mars 2022

"Get My Head In The Game" from "High School Musical"

Dagens Dans-Video är en video jag aldrig trodde jag skulle lägga upp här på bloggen. Men plötsligt dök den upp i minnet. I mitt tidigare förhållande så fanns det med en dotter som var tonåring och tittade mycket på "High School Musical". Alla tre filmerna. Ibland hade hon och hennes kompisar "High School Musical"-maraton hemma. Då bodde vi i hus och hade gjort ett musik- och film-rum nere i källaren, med stor filmduk och projektor och surround-sound-system. Som en riktig biograf. Och där dånade dessa filmer om och om igen. Det var kanske inte just den typ av musikaler som intresserade mej, även om den hade en framgångsrik scenversion på Nöjesteatern i Malmö 2008 och Göta Lejon 2009. Jag minns att många såg den och sa: "Dom gjorde ett så fräckt nummer med basketbollar" och jag minns att jag såg det där nere i källaren och tänkte: "Wow" - det där var fräckt. Och nu när jag ser det på YouTube så måste jag hålla med. Cool koreografi av Kenny Ortega som även regisserade filmen. En ung Zac Efron dansar och spelar basket. Numret fylls ut med mycket springande, men just dansbitarna är fortfarande coola, fast filmen kom 2006.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar