Antal Besökare

torsdag 17 mars 2022

"This Is How Your People Dance" from "DIANA - the musical"

Dagens Dans-Video är idag ett klipp ur en hopplös musikal på Netflix som heter "DIANA - the musical" och handlar naturligtvis om prinsessan Diana och Prince Charles. Jag säger hopplös för det är så mycket skämskudde-känsla i hela musikalen. Jag trodde på allvar först att det var en parodi på musikal så jag skrattade gott, tills jag förstod att det var på allvar. Det är så konstigt tänkt och man har försökt göra den "poppig", som i det här numret när Diana och Charles lyssnar på en klassisk konsert och Diana önskar att det vore en rockkonsert istället. In och ut med dansare i meningslös 80-tals koreografi, och värst är när Prince Charles ställer sig upp och ska dansa lite popping och locking....Koreograf var Kelly Devine. Den här spelades in för Netflix, där ligger den fortfarande och den spelades även på Broadway!! ´Premiärdatumet flyttades och flyttades pga pandemin och när man till slut öppnade i november 2021 så spelade man bara 33 föreställningar (för halvtomma salonger) innan den lades ner. Man filmade musikalen på teatern utan publik, och filmversionen är nominerad i nio kategorier på The Raspberry Awards för sämsta film. Men ni som känner mig och min blogg vet att här lägger jag även upp sånt här. Särskilt när uppsåtet var att det skulle bli häftigt och fräckt, men det blir ofrivillig komik. Då är det som bäst tycker jag. Och det här vet jag inte ens om det blir komiskt - det blir bara hemskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar