Antal Besökare

onsdag 9 mars 2022

Just Jerk "Exhibition" Frontrow - Haru Competition 2021

Dagens Dans-Video närmar sig nu sitt TIO-ÅRS-JUBILEUM. Det är inte klokt. I tio år har jag hållit på och lagt upp en dansvideo om dagen - nu är vi uppe i över 3.950 stycken!!! Jag som trodde jag skulle hålla på max ett halvår och hitta några hundra videos. Men det har bara fortsatt och fortsatt och fortsatt. Jag har fått många följare och många följare utomlands som hittat mig då jag lagt upp klipp från min videosamling på VHS (jag spelade in alla showprogram på TV från 1978) och jag får förslag från olika håll och kanter. Jag undervisar på MusikalArtistUtbildningen SMU på BASE23 i Stockholm, och där undervisar jag bl.a i Musikalhistoria och då blir ju den här bloggen som ett fantastiskt arkiv som eleverna kan rota i, när vi pratat t.ex om Jerome Robbins, eller Bob Fosse eller Gene Kelly etc etc. Jag hinner inte visa allt på lektionerna så här kan de (och alla andra) förkovra sig ordentligt. Idag kommer en suverän video med dancecrewet Just Jerk när de tävlar med sin "Exhibition" i Frontrow Haru Competition i december förra året. Det är så fräckt, så snyggt, så tajt och så tajmat så man baxnar. Då kan du tänka dig hur bra dom var som vann hela tävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar