Antal Besökare

fredag 11 mars 2022

SCHOOLS OUT: National Champs 6-7 year olds

Dagens Dans-Video är en jättecharmig uppvisning på National Champions Starbound Hip Hop Competitive 2017 med gruppen Michelle's Dance X-plosion - ett dancecrew med bara 6 - 7-åringar. Jag skrattar och tycker det är charmigt, men det är många som har kritiserat det här framträdandet och tycker att man sexualiserar barn. Mycket pga att commerical dance är väldigt sexualiserat, många moves som mer hör hemma på stripklubbarna än i dansen. Jag har aldrig förstått den fascinationen över just sex- och porr-rörelser som är inkorporerade nuförtiden i all kommersiell dans. Det juckas och det twerkas och det kryps på alla fyra, och ofta jobbar man med en strippstång också. Det går faktiskt att göra cool dans utan att hämta alla rörelser från porr-shower. Protesterna här gäller just att man sexualiserar barn. Det är betraktaren som sexualiserar. Barnen förstår inte, dom tycker bara det är en cool dans, som påinner om det dom kan se på MTV. Jag tror att folk överreagerar. Jag tycker det här var både kul och charmigt. Jag skrattade högt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar