Antal Besökare

onsdag 18 mars 2020

The Four Swans by Itzik Galili

Dagens Dans-Video är en väldigt kul och välgjord parodi på en av balettvärldens mest kända koreografi - de fyra svanarna i "Svansjön". Här har Itzik Galili tillsammans med fyra dansare från Dortmund Ballet skapat en finurlig och fantastiskt rolig parodi. För att kunna göra en bra balettparodi så krävs det att dansarna KAN dansa balett. Och göra det bra. Annars faller det ju. Skulle de bara dansa dåligt så skulle det ju inte bli särskilt kul. Men här är det skickligt komponerat och kul kul kul. Tack Sigge Avander som lade upp det här på sin Facebook-sida, så jag hittade den där. Jag kan inte heller låta bli att tänka på ett skämt jag skrev till Babsans show: "Jag har dansat mycket. Jag var med i 'Svansjön'. Det gick sådär. Jag ramla i."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar