Antal Besökare

lördag 14 mars 2020

Brigitte Bardot Dancing

Dagens Dans-Video är en riktig raritet och den typ av videos jag älskar att hitta. Här är det Brigitte Bardot som dansar med två killar till en långsam jazzig musik. Ingen sång. Bara dans. Och den verkar vara gjord på film, för man ser verkligen klippen. Filmen är i svart/vitt och ser väldigt 60-talig ut. Kan ha varit en del av en tv-show, eller hämtat ur någon film, eller att det t.o.m var en kortfilm, en tidig sorts musikvideo. Fast med dans. Det finns väldigt lite information om just den här. Men det spelar ingen roll. Den är kitschig, men samtidigt väldigt typisk för sin tid, och samtidigt lite fin. Jag kan inte sluta titta. Det här var typen av videos som startade hela den här bloggen. Jag började skicka såna här videos till mina kompisar och lägga upp dem på Facebook. Det ledde till att jag sen la allesammans här på bloggen så man inte behövde scrolla igenom halva Facebook för att hitta videoklipp man la upp för några veckor sedan. Och det i sin tur ledde till att det bara pågick och pågick och nu har det snart gått NIO ÅR. Den 29 mars är det nio år sedan jag började lägga upp en ny video varje dag. Helt galet. Men det har också gjort min blogg till Världens Största Arkiv med Dans & Show-Videos. Skulle du vilja titta på alla videoklipp efter varandra - utan paus - skulle du behöva hålla på i mer än ett år, utan avbrott. Så mycket bra dans finns det här. Och mer kommer. Vad tycker ni? Ska jag fortsätta ett år till? Så det blir tio?

1 kommentar: