Antal Besökare

tisdag 31 mars 2020

"I just wanna fucking dance" 15th Anniversary Edition

Dagens Dans-Video är en ny version av en av mina favorit-videos: "I just wanna fucking dance". Det är nu 15 år sedan som Manny Patel klippte ihop alla ikoniska dansögonblick ur olika kända filmer till låten "I just Wanna fucking Dance" med Alison Jiear från musicalen "Jerry Springer - the opera". Jag lade upp den här på bloggen 16 maj 2012 och sen har jag faktiskt inte repriserat den. Förrän idag. Manny har dessutom uppdaterat videon med nya klipp ur filmer från de senaste åren, plus att han har tajtat till och lagt in mer grejer som stämmer musikaliskt. Jag älskar den här videon och alla som vill ha party - koppla in den på tv'n och höj volymen och DANSA!!! Jag gjorde t.o.m en koreografi till den här låten i revyn "Uggla-Rheborg-Ulveson" på Cirkus 2009 när hela ensemblen dansade loss till denna. Det var tider det. Om ni vill sysselsätta er själva så försök skriva ner från vilka filmer klippen kommer ifrån. Jag kunde nästan nästan alla. Bara 5 jag inte vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar