Antal Besökare

måndag 26 oktober 2020

Miriam Larici & Leonardo Barrionuevo "Libertango" - Superstars of Dance

Dagens Dans-Video är ett klipp jag hittade nyligen och verkligen både njöt och fick gåshud av - och kände nånstans långt inne; "Har jag inte sett det här förut?" Och mycket riktigt. Det hade jag. T.o.m så att jag lade upp det här på bloggen för lite över 4 år sedan. Men det gör ingenting. Bra dans mår bara bra av att ses flera gånger. Särskilt när det är ett mästarpar som Miriam Larici och Leonardo Barrionuevo. Det har vunnit massor med titlar för sin argentinska tango, de har gjort koreografier i "So You Think You Can Dance" där de också uppträtt som gästartister. Jag älskar deras passion och sug i rörelserna. Sista minuten av det här när de börjar med alla bentricks och sista lyftet skickar en rysning av vällust längst ryggraden. Och VEM kan motstå Piazzola's "Libertango"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar