Antal Besökare

söndag 30 augusti 2020

"WAP" LBTQ-version created by Nicole Kirkland & MacDaddyy

Dagens Dans-Video är en ny video baserad på Cardi B & Megan Thee Stallion's "WAP" som jag upplever som onödigt sexistisk och fånig. De strösslar ord som "hoe" och "pussy" som om de tycker att det är tufft att normalisera prostitution. Att se sig själv som hora. Jag har aldrig riktigt förstått den grejen. Men jag gissar att det säljer. Många män går tydligen fortfarande igång på att tjejer framställer sig själva på det viset. Därför är det befriande att Nicole Kirkland och Mac Daddyy vänder på steken och gör om hela videon fast bara med HBTQ-människor. Koreografin är gjord av Nicole Kirkland och Anthony Garza m.fl. Och dansar gör bl.a Mac Daddyy, Howard Johnson, Darius Hickman, Joseph Alexander Pina, Yai Ariza, Alekz Samone m.fl Det är väldigt gay, väldigt avklätt och här låter man manskropparna exponeras. Jag tror Cardi B's publik skulle sätta i halsen om de såg den här videon. Vad jag blir mest imponerad av är hur otroligt viga och skickliga de manliga dansarna är. Även i superhöga klackar. Det här är nog den mest kontroversiella video jag lagt upp här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar