Antal Besökare

måndag 3 augusti 2020

"Mästerverk" ("Work of art")

Dagens Dans-Video är en video som gör mig stolt och glad. Jag älskar den här sortens engagemang. Här har ett gäng begåvade musikalartister och dansare gått samman, översatt en låt från "Everybody's Talking About Jamie", koreograferat, repeterat och sen filmat in det på offentlig plats och gjort en snygg "Musikvideo" fast med dans. Jag har samlat såna filmer i åratal här på bloggen och de flesta har gjorts i USA. Men här är en svensk. Och den är bra och den är fräck och kul. Elsa Fryklund har översatt "Masterpiece" från musicalen, spelar huvudrollen Miss Hedge och har också regisserat videon. Teodor Wickenbergh har gjort den snygga koreografin och spelar Jamie i videon. Dansar gör ett helt gäng med musikalartister som mitt hjärta bultar extra för, då det är mina tidigare elever på SMU (Stockholms MusicalartistUtbildning); Emma Mellroth, Elias Schärström, Patricia Olmos Polanco, Nils Axelsson, Victoria Zetterström Fägerlind, Oscar Wells, Rebecka Hell, Johan Hultgren, David Larsson Lundin, Daniel J. Stigberger. Det är ambitiöst, det är bra, det är välgjort och väldigt kul att de dansar på Liljevalchs. En mycket bra inramning för ett "Mästerverk". Bravo och applåder till alla inblandade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar