Antal Besökare

söndag 16 augusti 2020

Noelle Marsh & Jade Chenoweth "Graveyard"

Dagens Dans-Video gör mig lite fundersam. Det är ett bra och känslostarkt contemporary-stycke av och med Noelle Marsh. Hon dansar tillsammans med Jade Chenoweth till Halseys "Graveyard". Vad jag förstår av texten så handlar den om att tappa sig själv och följa en vän eller älskade även om den personen tar en mörk och destruktiv väg. Det jag blir lite tveksam över är att de så "sexigt" klädda. Det tar bort så mycket av koreografin och sätter fokus på nåt annat. Kalla mig gärna gammalmodig, men jag tycker att det sänder ut fel signaler. Inte att de måste klä sig i säck och aska. Det finns faktiskt mellanting. Koreografin blixtrar till ibland och blir verkligen intressant. Känner ni igen Noelle så var hon med i sjätte säsongen av "So You Think You Can Dance" och har sen dess gjort massor med tv och film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar