Antal Besökare

fredag 14 augusti 2020

MDC 3 "I Surrender" - World of Dance

Dagens Dans-Video är en SPOILER. Om du inte vill veta vem som vann i finalen på årets säsong av dans-tv-programmet "World of Dance" nu i veckan ska sluta läsa nu, eller byta sida. Det här programmet visas tyvärr inte i svensk tv, och den enda plats man kan hitta vissa inslag är på YouTube och här. Så risken att du följt programmet slaviskt och inte vill veta är nog rätt liten. Här kommer i alla fall vinnarna. Innan de visste att de skulle vinna. Det är en trio dansare från Placentia i Californien. De kallar sig MDC 3 - en förkortning av Mather Dance Company där de alla tränar och utbildar sig. Deras ledare är den välkända koreografen Shannon Mather. De tävlar som juniorer då de är mellan 16 och 17 år. Tekniskt briljanta och det är stora stora känslor, men den här gången blir jag inte lika tagen som av andra contemporary-koreografier jag sett i programmet med andra. Visst är de skickliga och så, men det blir nästan lite för mycket. Man hinner inte vila eller känna så mycket för de kämpar på med akrobatik och massa lyft som är mer komplicerade än snygga. Jag är lite förvånad över att dom vann, då jag tyckte att t.ex holländska Oxygen kändes mer pow-wow-det-här-har-jag-aldrig-sett-förut i sina starka visuella och briljanta nummer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar