Antal Besökare

tisdag 10 april 2012

Lena Philipsson - Barnförbjudna Barnvisor SVT 50 ÅR


Lena Philipsson - Barnförbjudna Barnvisor.
Sveriges Television firade 50 år med en stor gala från Globen i Stockholm 2007. Meta Bergqvist producerade och jag regisserade. Ett av numren som jag både skrev och iscensatte var detta med Lena Philipsson. Under 50 år så har SVT fått fram väldigt många kända barnvisor, och signaturer till barnprogram. Jag ville göra det på ett annorlunda, lite roligare och fräckare sätt. Finns det nån som klarar av den balansen så är det Lena. Oj, vad hon skrattade när jag förklarade min idé om Humle & Dumle. Och sen ramlade bara numret på plats. Jag lyssnade igenom massor med musik, och det hade varit väldigt lätt att göra det ÄNNU snuskigare. Fast det snuskiga ligger egentligen hos åhöraren, hur dom tolkar innebörden. Lena bara insinuerar.....;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar