Antal Besökare

söndag 22 april 2012

Jan Malmsjö - "Ladies"

Inför Jan Malmsjö's 80-årsdag så har jag blivit uppringd av ett tv-bolag som håller på med att göra ett hyllningsprogram om Jan. Dom undrade om jag hade några privata videoupptagningar från några av de shower jag har gjort med honom. Tyvärr har min VHS-kassett från "I Grevens Tid" 1987 kommit bort, men tack och lov för ens kollegor. Liliane Johnson (som vi ser på bilden i rosa) hade en kopia, och jag har lånat den vidare till tv-bolaget. Men innan dess förde jag över den digitalt och passade på att titta på den också. Jag har nog inte sett den sen 87 tror jag. Oj, vad bra det var. Jan Malmsjö i toppform. En sådan lyxshow - 23 mans orkester under ledning av Anders Berglund, 8 dansöser (Liliane Johnson, Tine Matulessy, Petra Nielsen, Maria Fredlundh, Andrea Fleischer, Kayo Shekoni m.fl) och Irene Lindh. Här framför Jan och tjejerna Mel Brook's "Ladies". Kostymerna designades av Christer Lindarw. Showen fick 5 plus i Aftonbladet och höjdes till skyarna. Jag stod för regi och koreografi och det var den första stora, hela show jag gjorde på Hamburger Börs - sen blev jag kvar. Nu har det gått 25 år sen dess!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar