Antal Besökare

onsdag 18 april 2012

After Dark Promotion Video 1989

Här kommer en liten exklusiv sak från mina VHS-arkiv. Detta är en promotionvideo som jag gjorde till After Dark 1989 för att lansera dem utomlands. Jag regisserade och iscensatte min första show med After Dark 1988, den s.k "loge-showen" där de för första gången hade skriven dialog och spelade två stjärnor i var sin loge som skulle sätta upp en show på Hamburger Börs. Det blev en jättesuccé, och inför ett gästspel i New York så satte jag ihop den här videon med material som After Dark gjort från 1980 fram till 1989 - så mycket av materialet har inte jag gjort. Efter detta gjorde jag flera shower åt gruppen - 1990 "ScenSommar" - en storslagen turné med After Dark & Jan Malmsjö. Den flyttade in på Börsen 1991 och döptes om till "ScenVinter". Anders Berglunds Storband ackompanjerade. Efter det blev det "Oriental Nights" på Silja Line och 1996 det stora 25 års-jubileet "After Dark 25" som spelade i över 3 år i Stockholm, Malmö, Göteborg och sen på Sverigeturné. Jag gjorde även "La Dolce Vita" - deras schlagerbidrag i Melodifestivalen 2004. Nu är jag på gång igen och hjälper till med några nya nummer inför deras kommande stora show på Hamburger Börs i höst. Men här - lite gamla godbitar. Ett imponerande show-reel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar