Antal Besökare

tisdag 17 april 2012

Favorit i repris: Goldie Hawn - "Nobody Does It Like Me"

Dagens Favorit-i-repris dök upp som Dagens Dans-Video den 8 april förra året. Det är ett av mina favoritnummer och jag har hela showen på ett av mina första VHS-band. Tror att showen är från 1978 och det här var öppningsnumret. Genial humor på ett enkelt sätt. Bara inledningen när hon försvinner i trappan är sanslöst bra. Jag lånade den idén till Siw Malmkvist när jag gjorde "Parneviks Oscarsparty" på Oscarsteatern i Stockholm 1987-88. Hon gjorde en anti-primadonna där hon började som ursnygg primadonna, och tog av sig mer och mer, till slut var det tofflor, morgonrock och papiljotter. Låten som Goldie sjunger här, blev känd på svenska med Lill-Babs då den hette "Ingen Gör Bort Sig Som Jag".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar