Antal Besökare

lördag 7 november 2020

Sigrid & Murat's waltz - in Stuttgart 2017

Dagens Dans-Video fortsätter på temat jag började på igår; danser som är lite underliga. Det betyder inte att det är dåligt, men det är nåt jag aldrig sett förut - så jag kanske ska säga ovanliga danser. Här är det Sigrid van Tilbeurgh och Murat Erdemsel som tävlar i Stuttgart 2017 med en vals. Hade jag bara sett videon och inte läst titeln skulle jag säga att det var argentinsk tango. Men sen hör jag musiken i tretakt och blir lite konfunderad. Det är elegant, läckert och oerhört snyggt dansat. Rent och classy. Stegen påminner väldigt mycket om dom i Argentinsk tango, men här är det alltså vals. Undrar om just den här typen av vals har ett namn? Jag menar det finns ju wienervals och vanlig vals och olika andra sorter, men den här hade jag aldrig sett förut. Väldigt intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar