Antal Besökare

fredag 6 november 2020

"Hot House Rag" from "Elite Syncopations"

Dagens Dans-Video är en sån där video som jag måste lägga ut för jag vet inte riktigt själv vad jag tittar på. Här är Benjamin Ella, Téo Dubreuil, Fernando Montaño och David Yudes från The Royal Ballet i London som dansar till "Hot House Rag" ur en balett av Kenneth MacMillan som heter "Elite Syncopations". Dansarna är ju skickliga, men stilen blir så märklig. Och kostymerna. Det blir lite "oj, så skoj" över det hela. Är det meningen att det ska vara lite fånigt? Jag tror inte det är avsikten. Det ska kännas lite förra sekelskiftet i kostym och dansstil, men det är blandat med balett och sekelskifteskostymerna är trikåer och får en sorts maskeradkänsla över sig. Som sagt - jag vet inte vad jag ska tycka. Men jag tittar fascinerat ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar