Antal Besökare

söndag 17 oktober 2021

West Side Story Bonanza

Dagens Dans-Video är flera videoklipp som alla har med "West Side Story" att göra. Den nya filmversionen av Steven Spielberg kommer på bio till jul och den ser så bra ut, så jag ryser varje gång jag ser trailern. Här är den nya trailern. Det ser otroligt snyggt ut, och musiken låter fantastiskt. Verkligen en film att se på bio. Jag lägger också med en video från den nya versionen som gick upp på Broadway precis innan pandemin - en helt ny iscensättning av Anna Teresa de Keersmaeker, som fick blandade recensioner, men ser onekligen fräck ut. Den hann aldrig spela särskilt länge och det är osäkert om den sätts upp igen. och sen måste vi ju avrunda med originalet!!! Jerome Robbins ikoniska koreografi och staging. Han var med och regisserade filmen, men tog så lång tid på sig att de gav honom sparken efter några veckor och Robert Wise fick avsluta filmprojektet. Man hann filma de flesta dansnumren, men "At the gym" gjordes utan Robbins medverkan och många anser att det är det sämsta numret i filmen. Den saknar den där gnistan som de andra har. Jag tycker inte det. Jag tycker att det är ett strålande nummer, men jag förstår att de som själva var med saknar lite av spelet gängen emelllan och sånt. Jag tycker det är en strålande film, och jag hoppas att den nya filmversionen kommer att hitta en stor ny publik. Men här kommer det 9 minuter långa introt från filmen. Magi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar