Antal Besökare

lördag 21 augusti 2021

Omar Rudberg "La Mesa" (rehearsal)

Dagens Dans-Video är en repetitionsvideo från augusti 2018 är Omar Rudberg skulle medverka i Rockbjörnen 2018 med sin låt "La Mesa". Omar började sin karriär i pojkbandet The Fooo (Fredrik - Omar - Oscar - Oskar) och gjorde sen solokarriär. Jag var med och gjorde The Fooo's första stora konsertturné. Dom hade en så solid fanbase att man behövde inte ens annonsera. Det sålde slut på bara några minuter när ryktet gick. Så stora var dom. Nu är Omar nog mest känd för sin huvudroll i serien "The Young Royals" på Netflix. Här dansar han med en av mina favoritdansöser Lovisa Bengtsson - som gjort koreografin tillsammas med Cynthia Cavieres Toledo (som oxå dansar i videon) Keisha von Arnold och Milena Jacuniak heter de två andra tjejerna som medverkar. Videon är filmad på Base23 under ett rep innan tv-sändningen. Jag har fått glädjen att koreografera Lovisa flera gånger vid flera olika tillfällen; på olika dansföreställningar, i tv-baletten "Drottning Kristina" och i dokumentären som SVT gjorde om mig 2019 där man visade scenföreställningar från hela min karriär men jag fick även möjligheten att göra helt nya nummer och då var Lovisa med i 3 av dem. (Lovisa är tjejen i vita t-shirten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar