Antal Besökare

tisdag 17 augusti 2021

Cheryl Ladd "Tropical Nights"

Dagens Dans-Video är hämtat från mina VHS-samlingar. Jag skaffade VHS-bandspelare redan 1978 och spelade in ALLT som hade med show och dans att göra på svensk tv. Och det var inte mycket. Det var några enstaka shower per år. Det var då vi svenskar kom i kontakt med det som man hade i amerikansk tv; deras TV-specials. Alltså - en stjärna gjorde en egen showtimme, med dansare, gästartister, stora shownummer och sketcher. Vi fick se ett par sådana. Cher. Carol Burnett. Ann-Margret. Shirley MacLaine. Och så Cheryl Ladd - av alla artister? Cheryl var en av "Charlie's Angels" i tv-serien. Hon är en ganska medelmåttig artist med en svag sångröst. Hon är snygg. Visst, men det räcker inte. Här har man tagit "Tropical Nights" - en låt som Liza Minnelli gav ut på skiva. Det är samma typ av arrangemang, så jag gissar att Liza var lite pissed. Suveräne Ben Vereen är med och lyfter numret lite i alla fall. Bob Mackie har designat kläderna och jag gissar att Ron Field gjort koreografin. Hursomhelst - så levde jag för såna här tv-specials och shower och mina VHS-band är nästan helt utnötta så kvaliteten på det här klippet är inte det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar