Antal Besökare

torsdag 12 augusti 2021

Heather Parisi "Can't Take My Eyes Off You"

Dagens Dans-Video är i dag den mest kitschiga video jag sett på länge. Och det är ändå med en av mina idoler - amerikanska Heather Parisi. En ung tjej från San Fransisco som semestrade i Italien, tog ett par dansklasser och visade sig vara så pass bra att tv-kanalen RAI anställde henne som huvud-dansös i den stora tv-showen "Fantastico". Heather blonderade sig ännu mer och blev ganska snabbt en superstjärna i Italien och stannade där. Dansa kan hon. Hon är superteknisk och fantastisk. Legs for days. Sjunga är hon mindre bra på, och ibland så gör de så konstiga grejer i italiensk tv. Som det här numret. En koreograf med dragning för det klassiska ska göra show av "Can't Take My Eyes Off You" och det blir en märklig mix av steg. Och märkliga kostymer. Det är som att det inte stämmer. Byter man musik skulle det kanske kännas bättre. Nu blir det oerhört kitschigt och over the top. T.ex när killen ska lyfta Heather och hon ska rulla ner på golvet - de gör samma lyft två gånger och det känns inte som nåt elegant lyft utan nåt som måste göras bara. Ganska klumpigt och forcerat. Men jag ska inte klaga. Jag levde för de här typerna av shower när jag bodde i Spanien. Jag har en sorts hatkärlek till den här typen av shownummer. Det var för den här typen av nummer jag skapade bloggen - sen växte den och jag tog med mer och mer sorters dans och höjde kvaliteten mer och mer. Och för Heather's skull måste jag återigen säga - begåvad dansös - och hon fick göra bra grejer också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar