Antal Besökare

onsdag 26 maj 2021

"One" from "Showstoppers" Wynn Las Vegas

Dagens Dans-Video är hämtad från en show på Wynn Hotel i Las Vegas som heter "ShowStoppers". Jag såg den 2016 tror jag det var. Jag hade sett de flesta shower i Vegas vid det här laget. Jag gjorde så många resor dit under en period när jag jobbade med magikerduon Brynolf & Ljung. Jag älskar "O" och "Ka" med Cirque du Soleil, och dom såg jag naturligtvis om - men så kollade jag in "Showstoppers". Det lät inte så kul vid första anblicken. En stor show med bara massa musikallåtar. Det lät lite gammeldags. Men oj vad jag misstog mig. En killer cast med suveräna artister och massor med dansare och en FYRTIO MANNA - orkester. Det var ett sånt tryck och en så snygg scen, snygga övergångar, roliga versioner av klassiska musikallåtar - och som grädden på moset hade man kallat in Baayork Lee att studera in originalkoreografin till "One" från "A Chorus Line". Den fick avsluta hela föreställningen. Jag älskar den koreografin. Så klassisk. Så episk. Så clean och perfekt. Och hur maffigt var det inte när hela bandet klämmer i och intensiteten bara ökar och ökar, så när man kommer till sista refrängen så stod håret rakt ut på armarna. Här är det nån i publiken som tjuvfilmat, så det är lite skakigt och rörigt i början men sen lyckas han/hon hålla mobilen lite stilla så man får med hela numret. Ett ikoniskt, klassiskt shownummer med den typiska kick-linen. Guld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar