Antal Besökare

tisdag 16 mars 2021

Géométrie Variable in Romani Au Talent

Dagens Dans-Video är en väldigt färsk video med franska tutting-gruppen Géométrie Variable när de deltar i Romani Au Talent i helgen. Det här är en av de få tutting-grupper som verkligen får till en riktig show av sin konst. Annars är det lätt hänt att det blir så litet och tajt att det knappt syns. Men här jobbar de med fler tricks än bara tutting. Jag älskar avsnittet där man gör allt i slowmotion och killen kan passera i lugn och ro, sen snappar man upp det och gör samma sak i realtid. Det kallar jag precision. Dom är oroligt påhittiga, skickliga och får det hela att se spännande ut. Jag älskar det här gänget. Jag hoppas att ni inte missade när Sadeck Waff gjorde ett eget solo - fast med 50-tal dansare runt om sig. För att ni ska slippa leta fram det här på bloggen så lägger jag upp det en gång till:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar