Antal Besökare

söndag 10 januari 2021

"You're Easy To Dance With" from "Holiday Inn" 2018

Dagens Dans-Video är ett charmigt nummer ur en lika charmig musikal som överraskade mig. Jag såg på nätet att man kunde betala för att streama "Holiday Inn" med undertiteln "The NEW Irving Berlin musical". Va? Tänkte jag. Irving Berlin har varit död sedan 1989 och han blev 101 år gammal. Hur kan han ha skrivit en NY musikal. Men det visar sig att man har tagit handlingen från en film som hette "Holiday Inn" från 1942 med Bing Crosby och stunsat till den och lagt till ett 20-tal av Irving Berlins mest kända låtar; så allt från "White Christmas" till "Heat Wave" är med. Manuset är piggt och oväntat roligt och det är klassisk musikal när den är som bäst. Iscensättningen är A och O här, och det går undan och det finns inte en död sekund. Okej okej, handlingen är lite larvig men jag tycker att koreografen och regissören har hittat precis rätt ton och stil för att överraska. Det känns inte dammigt och tråkigt. Jag måste erkänna att det var länge sedan jag riktigt njöt framför skärmen när jag tittade på hela musikalen. Här ser vi Corbin Bleu och alla tjejerna i ensemblen i "You're easy to dance with".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar